Polichromie chóru wschodniego były najbardziej zniszczone i wymagały najszybszej interwencji. Istniało bowiem zagrożenie odpadnięcia odspojonych warstw tynku wraz z polichromiami. Prace w konserwatorskie w obszarze chóru wschodniego tzw. Chórku nowicjackiego prowadzone były w latach 2013 i 2014 w ramach trzech projektów:
Prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytku: polichromie sklepienia chóru wschodniego -etap I: badania konserwatorskie i prace zabezpieczające – z kościoła pobernardyńskiego p.w. św. Michała Archanioła w miejscowości Ostrzeszów,
- Koszty współfinansowane z dotacji WWKZ w kwocie 20.000,00 zł
- Interwencyjne prace konserwatorskie polichromii ścian chóru nowicjackiego w kościele pw. św. Michała Archanioła w Pobernardyńskim Zespole Klasztornym (XVII-XVIII w.) w Ostrzeszowie,
Zadanie współfinansowane jest przez Województwo Wielkopolskie w kwocie 8.028,64 zł - Prace konserwatorskie i restauratorskie przy polichromiach ściany półokrągłej zamknięcia prezbiterium (II etap) z kościoła pobernardyńskiego p.w. św. Michała Archanioła w Ostrzeszowie.Koszty współfinansowane z dotacji WWKZ w kwocie 10.000,00 zł
Celem realizacji w/w zadań było zatrzymanie procesów destrukcyjnych sklepienia i ścian , jego zabezpieczenie i utrwalenie substancji podłoża zagrożonego odpadnięciem wraz z pokrywającymi go polichromiami. W wyniku interwencyjnych prac konserwatorskich udało się całkowicie wyeliminować zagrożenie odpadnięcia fragmentów tynku poprzez jego podklejenie oraz wypełnienie pęknięć i wszelkich jego ubytków. Usunięto wadliwe cementowe łaty i zastąpiono ubytki właściwymi materiałami konserwatorskimi. Ponadto wzmocniono strukturę podłoża malowideł poprzez impregnację. Polichromie zostały zdezynfekowane, w całości oczyszczone, warstwa malarska utrwalona. Malowidło zabezpieczone podczas prac interwencyjnych w 2013 roku wymagało uzupełnienia ubytków warstwy malarskiej, w celu uczytelnienia i scalenia dekoracji. Przywrócenie pierwotnej substancji pozwoliło na właściwy odbiór estetyczny kompozycji. Zdaniem znawców, malowidła, które zostały objęte pracami konserwatorskimi mają istotne znaczenie dla stanu badań polskich polichromii barokowych, a Pobernardyński Zespół Klasztorny zyskuje dzięki nim ponadregionalne walory historyczne oraz zabytkowe.